توصیف رییس جمهوری از همكاری های ممتاز ایران با تاجیكستان ،‌افغانستان و پاكستان
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ،‌ محمود احمدی نژاد در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت شركت در سومین جشن جهانی نوروز به میزبانی دوشنبه بخشی از برنامه های وی در این سفر سه روزه بوده است.

احمدی نژاد با بیان اینكه در این سفر دیداری نیز با همتای تاجیك خود داشته گفت : ایران و تاجیكستان از روابط عمیق تاریخی و فرهنگی برخوردار هستند و بویژه در زمینه فرهنگی دو پاره یك تن محسوب می شوند.

وی هم چنین به حضور خود در اجلاس سه جانبه سران ایران ، افغانستان و تاجیكستان اشاره كرد وگفت دراین اجلاس موضوعات مربوط به همكاری های سه جانبه از جمله طرح احداث خط انتقال آب و برق از تاجیكستان به افغانستان و ایران و همچنین خط انتقال انرژی از ایران به افغانستان و تاجیكستان مطرح شد.

وی اظهار داشت در این اجلاس گفت و گوهای بسیار خوبی بین سه طرف در خصوص احداث خطوط ریلی و جاده ای بین سه كشور ایران ، افغانستان و تاجیكستان انجام شد.

رییس جمهور هم چنین به برگزاری اجلاس چهارجانبه سران ایران ، تاجیكستان، افغانستان و پاكستان در حاشیه جشن جهانی نوروز در دوشنبه اشاره كرد و گفت:هدف اصلی این اجلاس تقویت روابط كابل - اسلام آباد و حل مسائل مربوط به روابط بین این دو كشور بود.

احمدی نژاد با اشاره به حضور ایران در اجلاس اقتصادی كمك به بازسازی افغانستان به عنوان یكی دیگر از برنامه های برگزار شده در حاشیه جشن جهانی نوروز در دوشنبه اشاره كرد و گفت:

جمهوری اسلامی جزو كشورهایی است كه به طور مستقیم از حوادث پاكستان تاثیر می پذیرد و نقش سازنده ای در بازسازی و كمك به افغانستان دارد.

رییس جمهوری با بیان اینكه حدود سه میلیون تبعه افغان میهمان ایرانی ها هستند گفت: امنیت افغانستان از اهمیت بسیار زیاد برای ما برخوردار است و تاثیر مستقیمی بر امنیت ایران دارد.

احمدی نژاد با بیان اینكه اجلاس اقتصادی كمك به بازسازی افغانستان در دوشنبه از صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزود : وزیر امور خارجه ایران در این اجلاس حضور دارد و دیدگاه های كشورمان را درباره حل ریشه ای مسائل افغانستان در این اجلاس مطرح خواهد كرد.

رییس جمهور در ادامه به افتتاح خانه فرهنگ ایرانیان در تاجیكستان و هم چنین ملاقات با ایرانیان مقیم آن كشور به عنوان دیگر دستاوردهای سفر خود به تاجیكستان اشاره كرد.

احمدی نژاد گفت ملاقاتی نیز با همتای پاكستانی خود داشته است .

وی افزود : ایران و پاكستان از روابط بسیار خوبی برخوردار هستند و قرار است این روابط به ویژه در زمینه های تجاری و اقتصادی ، انرژی و فنی مهندسی بسیار گسترش یابد.

رییس جمهوری در ادامه گفت: ملاقات با نماینده ویژه سازمان ملل درامور افغانستان نیز از جمله دستاوردهای سفرش به تاجیكستان بوده و در این دیدار دیدگاه های كشورمان برای حل ریشه ای مسائل افغانستان مطرح شده است.

رییس جمهور ابراز امیدواری كرد جشن جهانی نوروز ظرف چند سال آینده با همان ادبیات و فرهنگی كه در ایران برگزار می شود ، در همه كشورهای جهان برگزار شود و این روند ادامه خواهد یافت تا زمانی كه بهار اصلی انسانیت فرا برسد.

سیام ** 1723 1568





:: برچسب‌ها: سفر , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
sakhi در تاریخ : 1391/1/8/2 - - گفته است :
سلام دوست عزیز !

وب بسیار عالی و ستودنی داری لذت بردم ممنونت سال خوش خوش


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: